Wilde plaatsing

Toen een reclamebureau onlangs contact met me opnam en vroeg of ik een 'wildpostcampagne' wilde fotograferen, had ik geen idee wat dat precies inhield. Ik wilde er graag achter komen en nam de opdracht aan.

De voorbeelden in de briefing lieten drukke winkelgebieden zien, maar de straten waren op dit moment natuurlijk niet druk vanwege de pandemie. Bovendien keken de mensen die op straat waren niet naar de posters, behalve als de vliegende posterman met zijn werk bezig was. Daarom hield ik mensen aan en vroeg hen naar de posters te kijken:)

Op een gegeven moment vroeg de wilde posterprofessional me om ervoor te zorgen dat ik ook vastlegde hoe zorgvuldig hij elke poster naast elkaar plakte om ze perfect op elkaar te laten aansluiten. Het was goed om te weten hoe trots hij op zijn werk was, wat het nog interessanter maakte om hem aan het werk te zien.

Vanwege de Corona-crisis en de afgelasting van evenementen in Amsterdamhebben hij en zijn collega's heel weinig werk, net als veel kleine winkeliers en bedrijfjes in Amsterdam.

Als je op zoek bent naar een professional om je campagne/project 'wild post' te maken, kijk dan eens op https://outdoorimage.nl/